مداد بخشی از خواندن است

تحقیق (Pew Survey) که توسط یک شرکت تولید کننده‌ی کتاب‌ خوان‌های الکترونیکی انجام گرفته نشان می‌دهد: این روزها بیشتر مردم برای مطالعه از نسخه‌های الکترونیکی و پی دی اف کتاب استفاده می‌کنند اما همچنان به نگهداری و خرید نسخه چاپی هم علاقه دارند. در خلاصه این تحقیق آمده: اگرچه محبوبیت کتاب‌های الکترونیکی در حال افزایش است اما چاپ همچنان پایه و اساس عادت کتاب خوان‌‌ها به شمار می‌آید. بیشتر افرادی که کتابهای الکترونیکی می خوانند، کتابهای چاپی را نیز می خوانند و فقط 4٪ از خوانندگان طرفدار پر و پا قرص کتاب الکترونیکی و نسخه‌های صوتی کتاب هستند.

ما در حال حاضر در جمعه بازار قصد فروش نسخه‌های الکترونیکی و پی دی اف را نخواهیم داشت، اما موضوع کتاب‌های الکترونیکی همچنان موضوع داغ پیشنهادی در جمعه بازار است. در آخرین جلسه، اعضاء بازار به این نتیجه رسیده‌اند که کتاب‌های الکترونیکی برای نسخه‌های متنی کوتاه و مطالعه در قهوه خانه و یا در سفر بسیار مناسب هستند، اما برای یک رمان مهیج طولانی یا یک کتاب علمی و مرجع، مطالعه بر روی کتاب‌ خوان‌های الکترونیکی بسیار تلخ و دشوار خواهد بود؛ چرا که نه قادر به تا زدن ورق‌های کتاب برای نشانه گذاری خواهید بود و نه حاشیه نویسی مرسوم در بین کتاب خوان‌های حرفه‌ایی! مداد بخشی از خواندن است. صدای خش‌خش ورق زدن بخشی از کتاب خواندن است. بوی کشیدن صفحات کتاب بخشی از کتاب خواندن است.

 آیا برای شما هم اتفاق افتاده تا به منزل دوستی بروید و پس از مشاهده‌ی قفسه‌ی کتاب‌ها بی‌درنگ به سراغشان بروید؟ چگونه می‌توانید این احساس را نسبت به یک کتاب‌ خوان‌ الکترونیکی بیان کنید!؟ يا حتما برای شما هم اتفاق افتاده تا در منزل و یا محل کار، صفحات یک مجله و یا روزنامه را با هیجان ورق بزنید، شاید بخشی از لذت گم شده‌ی شما به یک مقاله و یا خبر چسبیده باشد. چگونه می‌توانید این احساس را نسبت به یک کتاب‌ خوان‌ الکترونیکی بیان کنید!؟

 

1 comment

  • دقیقا! لذت کتاب به ورق زدنشه

    بهار

نظرات